25. Januar 2014
Anzeige erstatten in Großbritannien
http://www.actionfraud.police.uk/german
Zitat
German
Melden Sie jede Art von Betrug bei „Action Fraud“ („Aktion Betrug“)
Falls Sie Opfer eines Betruges geworden sind, können Sie dies bei „Action Fraud“ – Großbritanniens Meldestelle für Betrugsfälle – melden. Sie können jede Art von Betrug bei „Action Fraud“ berichten, wenn Sie sich in Großbritannien aufhalten, wenn der Betrug in Großbritannien erfolgte, oder wenn der Betrug in Zusammenhang mit Großbritannien steht und es sich um einen Internetbetrug handelt.
Falls Sie nicht Englisch sprechen oder Englisch nicht Ihre Muttersprache ist, bieten wir Ihnen die Möglichkeit, in Ihrer eigenen Sprache Meldung über den Betrug zu erstatten.• Wählen Sie +44 (0)161 234 9230
• Eine Englisch sprechende Person wird Ihren Anruf entgegennehmen. Teilen Sie ihr mit, welche Sprache Sie sprechen.
• Daraufhin werden Sie gebeten, zu warten, bis ein Dolmetscher / eine Dolmetscherin gerufen wird. Dies kann einige Minuten dauern. Legen
Sie daher bitte nicht auf. Sollte kein Dolmetscher / keine Dolmetscherin sofort zur Verfügung stehen, werden Sie
gebeten, Ihre Telefonnummer zu hinterlassen, und Sie werden zurückgerufen, sobald ein Dolmetscher / eine Dolmetscherin verfügbar ist.
• Der Dolmetscher / die Dolmetscherin wird Ihnen einige Fragen stellen, die Sie beantworten müssen, um den Betrugsbericht zu erfassen.
Stellen sicher, dass Sie jegliche verfügbaren Unterlagen in Bezug auf den Betrug zur Hand haben, damit Sie alle Fragen beantworten können.
Sie erreichen uns:
Montag bis Freitag: 08.00 bis 21.00 Uhr
Samstag: 09.00 bis 17.00 Uhr
Sonntag: 09.00 bis 17.00 Uhr
Telefon: +44 (0)300 123 2040
Schreibtelefon: +44 (0)300 123 2050
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MfG - Scambaiter
> Horas non numero nisi serenas <
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Registriert am: | 01.01.2006 |
Das FCA ist eine "Aufsichtsbehörde" der Finanzinstitute im United Kingdom:
https://www.fca.org.uk/about/the-fca
About the FCA
The Financial Conduct Authority is the conduct regulator for 56,000 financial services firms and financial markets in the UK and the prudential regulator for over 24,000 of those firms.
Zitat
What we do
Financial markets need to be honest, fair and effective so that consumers get a fair deal.
It is our aim to make markets work well – for individuals, for business, large and small, and for the economy as a whole.
We do this by regulating the conduct of more than 56,000 businesses.
We are the prudential regulator for over 24,000 of these firms and the Prudential Regulation Authority (link is external) is the prudential regulator of banks, building societies, credit unions, insurers and designated investment firms.
We were established on 1 April 2013, taking over responsibility for conduct and relevant prudential regulation from the Financial Services Authority.
Why we do it
We are responsible for regulating a sector which plays a critical role in the lives of everyone in the UK and without which the modern economy could not function. From children’s ISAs to pensions, direct debits to credit cards, loans to investments – how well financial markets work has a fundamental impact on us all.
UK financial services employ over 2.2 million people and contribute £65.6bn in tax to the UK economy. If UK markets work well, competitively and fairly they benefit customers, staff and shareholders, and maintain confidence in the UK as a major global financial hub. Our role is to help ensure this happens.
How we do it
Our strategic objective is to ensure that the relevant markets function well and our operational objectives are to:
Protect consumers – we secure an appropriate degree of protection for consumers.
Protect financial markets – we protect and enhance the integrity of the UK financial system.
Promote competition – we promote effective competition in the interests of consumers.
We are an independent public body funded entirely by the firms that we regulate, by charging them fees. We are accountable to the Treasury, which is responsible for the UK’s financial system, and to Parliament.
Our work and purpose is defined by the Financial Services and Markets Act 2000 (FSMA) (link is external). We work with consumer groups, trade associations and professional bodies, domestic regulators, EU legislators and a wide range of other stakeholders. With this extensive remit, we use a proportionate approach to regulation, prioritising the areas and firms which pose a higher risk to our objectives.
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Von http://www.actionfraud.police.uk/about-us:
Action Fraud is the UK’s national reporting centre for fraud and cyber crime where you should report fraud if you have been scammed, defrauded or experienced cyber crime.
About us
What is the National Fraud Intelligence Bureau? http://www.actionfraud.police.uk/about-u...lligence-bureau
The National Fraud Intelligence Bureau (NFIB) sits alongside Action Fraud within the City of London Police which is the national policing lead for fraud.
Frequently asked questions http://www.actionfraud.police.uk/about-u...asked-questions
Here you can find a list of most commonly asked questions and answers.
What is Action Fraud? http://www.actionfraud.police.uk/about-us/who-we-are
Action Fraud is the UK’s national reporting centre for fraud and cyber crime where you should report fraud if you have been scammed, defrauded or experienced cyber crime.
Partners http://www.actionfraud.police.uk/partners
We work closely with our partners in government and the police service to run the Action Fraud reporting service for you.
Contact us http://www.actionfraud.police.uk/contact-us
You can report a fraud to Action Fraud any time of the day or night using our online fraud reporting tool.
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